• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Koncepce zdravotnictví Jihočeského kraje 2015-2020 [akt. 2017]

Zpracovatel/garant: Odbor zdravotnictví

Popis dokumentu: Koncepce zdravotnictví je zpracována v souladu s Plánem rozvoje Jihočeského kraje 2014-2020 a slouží k základnímu popisu a nastavení východisek a opatření. Smyslem koncepce je zajistit dostupnost a kvalitu zdravotních a zdravotně sociálních služeb a průběžně verifikovat jejich sítě ve vztahu k obyvatelům Jihočeského kraje. Podporovány budou také aktivity spojené se zdravým životním stylem, který do značné míry ovlivňuje zdravotní stav obyvatel a slouží jako prevence civilizačních chorob, ale i nemocí spojených se stárnutím obyvatel. Základním operačním cílem je proto zejména vytvoření funkční sítě zdravotních služeb, zkvalitnění prevence, podpora zdravého životního stylu, podpora výzkumu a příhraniční spolupráce apod.


Indikátory v metodickém dokumentu

Koncepce zdravotnictví Jihočeského kraje 2015-2020 [akt. 2017]
1. Lidské zdroje
1.1 Stabilizace lidských zdrojů
Podpořit systém vzdělávání odborných lékařů a lékařů primární péče, případně dalších lékařů na základě potřeb regionu a dostupnosti zdravotní péče
Podpořit systém získávání a podpory mladých lékařů
-Podpořit vzdělávání středního i ostatního zdravotnického personálu
1.2 Zvýšení kvality zdravotnického personálu
Podpořit rozvoj manažerských dovedností
Podpořit plány odborného rozvoje zdravotnického personálu
Podpořit pořádání odborných seminářů a konferencí
1.3 Vytváření vhodných podmínek pro práci ve zdravotnictví
Podpora vytváření vhodného pracovního prostředí
Podpora využívání ICT technologií
2. Procesy
2.1 Zdravotní infrastruktura
Podpora investiční výstavby, rekonstrukce zastaralé infrastruktury, budování nové infrastruktury
Modernizace a obnova technického (přístrojového) vybavení a jejich odpovídající umístění
Vyhodnocování a podpora rovnoměrného poskytování zdravotnických služeb na území Jihočeského kraje
2.2 Organizace a řízení
Vyhodnocení a případné nastavení organizace poskytování pohotovostních služeb
Prosazování společné politiky ve vztahu ke zdravotním pojišťovnám
2.3 Podpora procesního řízení
Podpora zavádění moderních metod řízení krajem založených a zřizovaných zdravotnických zařízení
Zavádět další informatizací zdravotního systému
3. Ekonomika zdravotních služeb
3.1 Vyhodnocování a prohlubování jednotného systému řízení
Využívání a prohlubování jednotné metodiky sledováním evidence výkonů a dalších klinicky důležitých údajů a dodržováním pravidel jejich vykazování
Využívání a prohlubování metodiky účetních postupů
3.2 Ekonomické ukazatele fungování zdravotnických zařízení
Podpora a vytváření podmínek k efektivní správě a využívání majetku
Vytvoření vhodného modelu alokace nákladů a jeho implementace
Využívání možnosti společných nákupů a výběrových řízení pro krajem založené nemocnice
Pokračovat ve společném vyjednávání se ZP o úhradách ve snaze je sjednotit a maximalizovat s ohledem na platné úhradové vyhlášky
3.3 Financování zdravotnických zařízení
Podpora systému vícezdrojového financování
Vyjádření podpory či jiné vhodné formy podpory čerpání finančních prostředků z fondů EU, případně státního rozpočtu na navržené projekty
Rozvíjet projekty na hledání nových forem vícezdrojového financování
4. Kvalita poskytovaných zdravotních služeb
4.1 Akreditace zdravotnických zařízení
Získání akreditace všech nemocnic založených Jihočeským krajem
- Vytváření podmínek pro reakreditace
4.2 Dostupnost služeb
Podpora lepší dostupnosti zdravotnických zařízení, jak v dopravní obslužnosti, tak v dostupnosti parkování
Vytváření objednávkových systémů tam, kde je taková možnost vhodná a přínosná
Vytvářet podmínky pro lepší dostupnost osob se zdravotním postižením
4.3 Kvalita služeb a spokojenost pacientů/klientů
Vytváření a podpora vhodného a vlídného prostředí ve zdravotnických zařízeních založených a zřizovaných krajem
Vyjadřování podpory projektům na doprovodné služby pro pacienty/klienty
Zajištění systému sběru a vyhodnocování hodnocení kvality poskytovaných služeb
Podpora moderních postupů a přístupů práce s pacienty/klienty a komunikační strategie ve zdravotnických zařízeních
Zajistit zachování současné dostupnosti zdravotní péče a služeb
TISK
i