• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Místní akční plán Rozvoj vzdělávání na Mariánskolázeňsku 2018-2023



Indikátory v metodickém dokumentu

Místní akční plán Rozvoj vzdělávání na Mariánskolázeňsku 2018-2023
1. Nepříznivý demografický vývoj
1.1 Pestrá nabídka kvalitních škol a školských zařízení
1.1.1 Spolupráce s VŠ
1.1.2 Zřízení zařízení jeselského typu
1.1.3 Dostupnost školy a školských zařízení
1.1.4 Talentovaní žáci
1.1.5 Budování partnerství škol a školských zařízení v česku a zahraničí
1.2 Regionální identita
1.2.1 Inormační zdroje o školách a školských zařízení
1.2.2 Budování vztahu kola - rodina - obec/mikroregion
1.2.3 Gastronomie
1.2.4 Podpora zavedení společné regionální zpětné vazby kvality škol a pedagogů
2. Dostatek financí pro školu a její potřeby
2.1 Spolupráce škol a školských zařízení
2.1.1 Neformální spolupráce školských zařízení
2.1.2 Úspory z rozsahu
2.1.3 Finanční podpora sdíleného personálu
2.2 Alternativní zdroje příjmů škol a školských zařízení
2.2.1 Hospodářská činnost školských zařízení
2.2.2 Dotační management
3. Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces
3.1 Dostatek kvalifikovaných pedagogů
3.1.1 Nefinanční motivace pro přilákání pedagogů do regionu
3.1.2 Spolupráce s učiteli na rodičovské dovolené nebo v důchodovém věku
3.1.3 Spolupráce s pedagogickou fakultou při získávání nových pedagogů
3.1.4 Zajistit kvalitní jazykovou výuku
3.2 Dostatek podpůrného kvalitního (nepedagogického) personálu pro vzdělávací proces
3.2.1 Zapojení lidí z praxe do činností
3.2.2 Výpomoc při nepedagogické činnosti
3.2.3 Sdílení podpůrného personálu více školami
3.2.4 Dostatek odborných pracovníků ve vzdělávacím procesu
3.3 Zajištění systémové personální podpory školám v regionu
3.3.1 Vytvořit institut školního metodika pro ORP
4. Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům
4.1 Ředitelé škol v regionu jsou lídři a manažeři
4.1.1 Akční plánování
4.1.2 Zefektivnění komunikace
4.1.3 Vzdělávání ředitelů škol
4.1.4 Profesní portfolio ředitelů MŠ a ZŠ
4.2 Učitel je klíčovým předpokladem kvality vzdělávání
4.2.1 Podpora pedagogů při zavádění aktivit rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti dětí a žáků
4.2.2 Sdílení hodnot a přístupu ke vzdělávání v rámci pedagogického sboru MŠ a ZŠ
4.2.3 Vzdělávání pedagogů MŠ a ZŠ
4.2.4 Profesní portfolio učitelů MŠ a ZŠ
4.3 Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu
4.3.1 Vzdělávání zřizovatelů
4.3.2 Komunikace s řediteli a sdílení dobré praxe
4.3.3 Spolupráce s veřejností
4.3.4 Komunikující školy otevřené pro rodiče
4.3.5 Systém spolupráce mezi shodnými a návaznými stupni vzdělávání
4.3.6 Spolupráce škol se subjekty v území
4.4 Kvalitní a inspirativní prostředí ke vzdělávání a odstranění bariér pro znevýhodněné skupiny
4.4.1 Odstranění stavebních bariér ve školských zařízeních
4.4.2 Odstranění kulturních a komunikačních bariér
4.4.3 Kvalitní vybavení skoly pro vzdělávání
4.4.4 Vytvoření příjemného prostředí školy
4.5 Aktivní zapojení volnočasových aktivit do vzdělávacího procesu
4.5.1 Škola podporuje neformální vzdělávání
4.5.2 Škola využívá ve výuce místní experty a zajímavé osobnosti
TISK
i