• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Program rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016-2020


Popis dokumentu: Dokument obsahuje cíle města Brna v oblasti cestovního ruchu za období 2016-2020 a definuje kroky vedoucí k jejich naplnění.

Analytická část shrnutá v dokumentu Evaluace Programu rozvoje cestovního ruchu města Brna se zabývá zhodnocením období 2010–2015, včetně popisu současného stavu cestovního ruchu ve městě Brně. Obsahuje informace k vývoji návštěvnosti destinace i jednotlivých turistických cílů, dílčí šetření k analýze poptávky, evaluaci 4 okruhů – zásadních problémových oblastí v cestovním ruchu města, zhodnocení minulých témat cestovního ruchu, srovnání s konkurenčními městy a také uvádí současné trendy v cestovním ruchu s vazbou na Brno.

Obsahuje celkovou vizi a cíle rozvoje cestovního ruchu ve městě Brně pro období 2016-2020, zabývá se definicí cílových skupin, klíčových témat cestovního ruchu města Brna a do popředí posunuje oblast marketingu a značky. Tři zásadní priority programu rozvoje jsou konkretizovány dílčími aktivitami formou projektových fiší v rámci vytvořeného akčního plánu. K tvorbě tohoto dokumentu výrazně přispěli profesionálové z oblasti cestovního ruchu, a to ze všech jeho sfér – zástupci destinačních managementů, průvodci, hoteliéři, zástupci většiny TOP turistických cílů města Brna, vysoké školy, zástupci veřejné správy či marketéři.


Indikátory v metodickém dokumentu

Program rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016-2020
1. Marketing a značka
1.1 Dodávání kreativy a vizuálního stylu pro město Brno pro oblast CR
1.2 Dodávání on-line a digitálních služeb pro město Brno v oblasti CR
1.3 Dodávání PR a media relations služeb pro město Brno v oblasti CR
1.4 Dodávání výzkumných služeb pro město Brno v oblasti CR
2. Spolupráce
2.1 Strategická podpora produktů a akcí s nadregionálním přesahem
2.2 Systematické sdílení informací
2.3 Společný datový sklad
2.4 Spolupráce mezi veřejnou a komerční sférou
2.5 Spolupráce s místními DMO
3. Podmínky rozvoje
3.1 Funkční a turisticky přívětivé vstupní brány do města
3.2 Vytvoření brněnské turistické karty s výhodami pro návštěvníky města (Brno pass)
3.3 Podpora rozvoje resortu Brněnská přehrada
3.4 Rozšíření možností zpřístupnění areálu BVV
3.5 Živé centrum města
3.6 Vytvoření systému parkování a dopravy k top produktům CR
TISK
i