• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Strategický rámec MAP Opavsko do roku 2023



Indikátory v metodickém dokumentu

Strategický rámec MAP Opavsko do roku 2023
1. Rozvoj předškolního vzdělávání jako předpoklad celoživotního učení na Opavsku
1.1 Pro úspěšnější vstup 6 letých dětí do základních škol dochází k efektivnější a systematičtější spolupráci pedagogů mateřských škol, základních škol, rodičů a pracovníků poradenských zařízení s cílem usnadnit a připravit dítě na povinné vzdělávání. Mateřské školy budou vybaveny moderními didaktickými pomůckami včetně informačních technologií
1.2 Vytvoření systému péče o nadané děti včetně investiční podpory mateřských škol
1.3 Mateřské školy na Opavsku jsou formou investic do úprav objektů a pořízením odpovídajícího zařízení připraveny na přijímání dvouletých dětí a nabídnou bezpečné prostředí pro kvalitní výchovně vzdělávací proces
2. Rozvoj základního vzdělávání na Opavsku
2.1 Prostřednictvím pořízení vhodného vybavení a investic do úprav objektů nabízí základní školy na Opavsku důstojné a bezpečné prostředí pro kvalitní vzdělávací proces
2.2 Pro úspěšný vzdělávací proces žáků na Opavsku existují dostatečné odborné kapacity, lidé zainteresovaní v tomto procesu si udržují přehled o nových poznatcích a metodách, spolupráce mezi rodiči, školou a zřizovateli se prohlubuje
2.3 Žáci základních škol na Opavsku efektivně, kontinuálně a systematicky rozvíjejí svůj individuální potenciál a potřebné kompetence v preferovaných oblastech vzdělávání
3. Společné vzdělávání na Opavsku
3.1 Prostřednictvím cílené podpory bezproblémového přechodu dětí z mateřských na základní školy dochází k podstatnému snížení odkladů školní docházky na území Opavska
3.2 Posílením inkluzivní role základních škol a organizací působících ve vzdělávání na Opavsku se snižuje počet žáků ohrožených školním neúspěchem
3.3 Prostřednictvím společných aktivit školek, škol, dalších aktérů a rodičů dochází k vytvoření prostředí pro vzájemnou komunikaci, motivaci, spolupráci a sdílení zkušeností
4. Rozvoj odborného vzdělávání na Opavsku
4.1 Děti a žáci na Opavsku jsou podnikaví a iniciativní
4.2 Rozvojem kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání se zvyšuje zájem o další studium technických oborů na Opavsku
4.3 Na Opavsku je zaveden kvalitní jednotný systém kariérního poradenství
4.4 Rozvojem digitálních kompetencí dětí a žáků disponují žáci ZŠ v roce 2023 kvalitním znalostním potenciálem v této oblasti
TISK
i