• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina 2017-2025

Zpracovatel/garant: Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu

Popis dokumentu: „Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina na období 2017 – 2025“ je strategickým a koncepčním dokumentem, který je vytvořen pro nastavení efektivního modelu rozvoje, řízení a propagace cestovního ruchu na území Kraje Vysočina. Základním východiskem pro tvorbu strategie je Analytická část, která obsahuje vyhodnocení naplňování předchozí strategie a shrnuje základní poznatky o cestovním ruchu v regionu. Rozvojová vize, cíle a na ni navazující opatření jsou řešeny v Návrhové části. Z té vychází Implementační část, která stanovuje procesy a kompetence při realizaci strategie a definuje typové projekty a aktivity, které budou naplňovat cíle strategie.


Indikátory v metodickém dokumentu

Strategie rozvoje cestovního ruchu v Kraji Vysočina 2017-2025
A:Rozvoj. a zkvalitnění nabídky cestovního ruchu v souladu s principy udržitelnosti
A1 Rozvoj a zkvalitnění základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
1 Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických destinací a cílů včetně rozvoje integrovaného dopravního systému pro účely cestovního ruchu (železniční a autobusová doprava včetně specifické dopravy, tj. skibusy, cyklobusy a cyklovlaky).
2 Budování, opravy, údržba a značení turistických stezek a tras (pěší, cyklo, hipo, inline, běžecké, naučné atd.), rozvoj komplexního systému cyklotras včetně mezinárodních na území Kraje Vysočina.
3 Budování a údržba doplňkového mobiliáře a související infrastruktury (odpočívadla, informační tabule, půjčovny vybavení, dobíjecí stanice, parkoviště, zázemí pro turisty).
4 Výstavba a rekonstrukce infrastruktury pro volnočasové aktivity využitelné pro cestovní ruch (sportovní parky, lanová centra apod.) v místech významných turistických cílů a dle další potřeby.
5 Rozvoj areálů pro sjezdové a běžecké lyžování a ostatní zimní sporty v místech s vhodnými klimatickými podmínkami včetně rozšíření nabídky pro jejich využití v letní sezóně (plošně) jako multifunkčních komplexních center aktivit a turistiky.
6 Rozvoj lyžařských běžeckých tras včetně jejich údržby.
7 Dovybavení středisek cestovního ruchu vybranou doprovodnou turistickou infrastrukturou (sportovně-rekreační, kulturně-rekreační, zdravotně-rekreační).
8 Modernizace ubytovacích a stravovacích zařízení sloužících pro cestovní ruch včetně kempů a jejich budování zejména v oblastech s nedostatkem kapacit nebo nedostatečnou kvalitou.
9 Modernizace zařízení pro konferenční a incentivní cestovní ruch a jejich budování zejména v oblastech s nedostatkem kapacit nebo nedostatečnou kvalitou.
10 Rozvoj wellness a doprovodných služeb.
A2 Rozvoj a zkvalitnění atraktivit cestovního ruchu/turistických cílů
1 Rekonstrukce a zpřístupnění přírodních, kulturně-historických a technických památek s využitím pro cestovní ruch.
2 Zpřístupňování a interpretace atraktivního přírodního a kulturního dědictví pro rozvoj cestovního ruchu.
3 Modernizace, rozšíření a zkvalitnění stávajících expozic včetně vybudování nových expozic muzeí, galerií a podobných zařízení.
4 Zprovoznění nových prohlídkových okruhů v turistických atraktivitách.
5 Rozšíření nabídky služeb stávajících turistických cílů včetně animačních programů.
6 Budování a rozvoj center/středisek a aktivit na podporu venkovské turistiky a agroturistiky. Rozvoj stávajících cílů sloužících pro podporu venkovského cestovního ruchu a agroturistiky se zaměřením na tradiční řemesla, historii, tradice, technické památky atp.
7 Budování a rozvoj zážitkových a zábavních zařízení, tematických parků a aktivit pro podporu cestovního ruchu.
8 Organizace tradičních i nových akcí s prokazatelným dopadem na cestovní ruch.
A3 Podpora informovanosti turistů/návštěvníků
1 Realizace nových nebo modernizace a rozšíření stávajících turistických navigačních systémů v obcích či mimo obce, které navádějí k turistickým atraktivitám, včetně informačních panelů.
2 Realizace a inovace stávajících elektronických informačních zdrojů, zejména s využitím nových IT technologií.
3 Činnost turistických informačních center a rozvoj jejich vybavenosti.
4 Udržování značení turistických cílů/atraktivit značkami IS 23.
5 Tvorba, aktualizace a inovace mobilních aplikací – turistických průvodců nebo se vztahem k cestovnímu ruchu.
A4 Rozvoj a zkvalitnění služeb cestovního ruchu, komplexní nabídky a podpora certifikačních systémů
1 Zavádění a realizace managementu kvality a vytvoření motivačních nástrojů pro zvyšování standardů kvality v oblasti cestovního ruchu.
2 Zvyšování standardu ubytovacích a stravovacích zařízení.
3 Zavádění informačních, rezervačních a prodejních systémů destinací.
4 Rozvoj služeb pro aktivní a rekreační formy cestovního ruchu (zimní, letní sporty).
5 Využívání certifikačních systémů ve vybraných segmentech cestovního ruchu na celostátní úrovni včetně motivačních nástrojů pro certifikaci subjektů v oblasti cestovního ruchu v těchto systémech.
6 Využívání regionálních specifik, regionálních produktů a potravin v oblasti cestovního ruchu včetně podpory míst jejich prodeje.
B. Efektivní systém organizace a řízení cestovního ruchu, rozvoj destinačních managementů a efektivní partnerství subjektů cestovního ruchu, rozvoj lidských zdrojů
B1 Budování efektivního systému organizace a řízení cestovního ruchu
1 Vybudování a rozvoj organizace (uspořádání) cestovního ruchu v kraji na bázi partnerství.
2 Vymezení rolí a kompetencí zejména na úrovni kraje a regionálního DM.
3 Rozvoj spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu.
4 Zavádění nových technologií (inovací) do řízení destinace.
5 Zavádění marketingových a řídících informačních systémů destinací v kraji včetně CRM.
6 Vytvoření komplexního informačního systému pro subjekty v cestovním ruchu.
7 Vytvoření příznivých podmínek pro podnikatele, zejména pak MSP.
8 Systém a organizace sběru dat a jejich vzájemné sdílení.
9 Zavádění a realizace návštěvnického managementu.
10 Benchmarking marketingových aktivit konkurenčních destinací.
11 Rozvoj vzájemné informovanosti, spolupráce a komunikace destinačních managementů (regionální a oblastní) se subjekty z oblasti cestovního ruchu v destinaci i mimo ni (ČR, zahraniční), profesními organizacemi a partnery.
B2 Rozvoj lidských zdrojů a jejich kvality
1 Zvyšování kvalifikace pracovníků v oblasti cestovního ruchu.
2 Realizace a tvorba vzdělávacích, školících a tréninkových programů.
3 Podpora odborné přípravy v odborných vzdělávacích institucích na všech stupních.
4 Výměna zkušeností (praxe, stáže, konference, odborné vzdělávání a příprava, partnerství v oblasti vzdělávání atp.).
5 Rozvoj spolupráce veřejných a zejména privátních subjektů s odbornými vzdělávacími institucemi (praxe, stáže, profesní vzdělávání atd.).
6 Spolupráce s akademickým sektorem a odborníky z praxe a postupná implementace inovací.
C. Efektivní marketing destinace a strategie značky
C1 Budování a komunikace značky
1 Posilování značky regionální i oblastních destinací.
2 Zpracování strategií regionálních a oblastních značek.
3 Koordinace a sledování práce se značkami a vyhodnocování.
C2 Začlenění marketingových témat a produktů oblastních DMO do marketingové strategie a marketingového mixu turistického regionu Vysočina
1 Stanovení hlavních marketingových témat regionu pro domácí i zahraniční cestovní ruch ve vazbě na témata agentury CzechTourism a na události v destinacích v rámci Kraje Vysočina.
2 Spolupráce na stanovení témat s veřejným i privátním sektorem a jejich provazba s marketingovými tématy oblastních DM.
3 Sestavení efektivního marketingového mixu ke stanoveným prioritním tématům s respektováním cílových skupin.
4 Spolupráce a síťování služeb na úrovni poskytovatelů služeb, oblastních i regionálního DM.
5 Tvorba regionálních a oblastních produktů cestovního ruchu a spolupráce na přípravě národních produktů cestovního ruchu.
C3 Realizace marketingové strategie na období 2017 – 2025
1 Rozpracování marketingové strategie do ročních marketingových plánů.
2 Spolupráce mezi subjekty v destinaci při tvorbě marketingových plánů včetně marketingového mixu pro domácí i zahraniční trh.
3 Realizace výkonově orientovaných komunikačních kampaní a posílení kvality marketingových aktivit.
4 Monitoring návštěvníků v destinacích.
5 Měření a vyhodnocování účinnosti marketingových kampaní v oblasti cestovního ruchu.
TISK
i