• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Strategický ukazatel

24.3.1 Hodnocení dopadů navrhované regulace

Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Poskytovatel ukazatele: Úřad vlády
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Demokratičnost vládnutí, dlouhodobá efektivita vládnutí: RIA je zavedená soustava analytických metod k systematickému hodnocení očekávaných dopadů navrhovaných politik; týká se navrhované regulace na celostátní úrovni; celý proces RIA je významným informačním podkladem pro tvorbu veřejných politik; zahrnuje průřez relevantních témat. V RIA je obsažen prvek participativní a deliberativní (veřejné konzultace).

základní informace

Správce: ÚŘAD Úřad vlády
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Procentuální podíl projednaných návrhů, které Komise RIA doporučila s kladným stanoviskem. Procentuální podíl návrhů s provedením RIA z celkového počtu návrhů, předložených k posouzení vládě

Vypracování hodnocení dopadů předkládané regulace (RIA) s vymezením dle Legislativních pravidel vlády a Obecných zásad pro hodnocení dopadů regulace. Součástí každého hodnocení navrhované regulace je jasná definice řešeného problému, zhodnocení rizik, návrh variant řešení, vyhodnocení nákladů a přínosů, implementace doporučené varianty, přezkum a konzultace. Hodnocení se soustředí na agregované dopady navrhované regulace (státní a ostatní veřejné rozpočty, mezinárodní konkurenceschopnost; podnikatelské prostředí, ÚSC; sociální; spotřebitelé; životní prostředí; statistická služba, zákaz diskriminace ve vztahu k rovnosti žen a mužů, zhodnocení korupčních rizik, bezpečnost/obranu státu).

Kvalitativní aspekt: Dílčí hlediska hodnotících zpráv předkladatelů regulace a expertní stanoviska pracovní komise Legislativní rady vlády pro hodnocení dopadů regulace
Jednotka:
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): Od roku 2012
Mezinárodní porovnatelnost:
Probíhá např. na úrovni OECD, ale je jen těžko srovnatelné (rozdíly ve zpracování i legislativním procesu). Spíše slouží k výměně zkušeností a možným novým tipům k dobré praxi
Frekvence zjišťování dat: Ročně
TISK
i