• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Indikátor

3.3.H* Spotřeba energie na vytápění v sektoru školství

(méně je lépe)
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Indikátor je částečně duplicitní, ale má významný účel – pomocí
něho bude možné provádět vzájemné porovnání úrovně
hospodaření s energií ve městech. Navíc, v případě že bude
porovnávána spotřeba v jedné topné sezónně (témže kalendářním
roce), nebude nutno data o spotřebě normovat na klimatické
podmínky při zachování relativně dobré vypovídací schopnosti
indikátoru.
Cílová hodnota: bude stanovena po srovnávací analýze měst,
zásadně by měl být dodržen klesající (min. nerostoucí) trend

základní informace

Hlavní indikátor v metodice:
Poznámka ke zdroji dat:
Data ze systému EM, resp. data příslušného
odboru MÚ a přísp. organizací.
Ze systému sledování spotřeby budou
převzata data o spotřebě tepla na vytápění,
postupně bude možné používat i indikátor
celkové spotřeby energie. Pro správnou
vypovídací hodnotu musí být spotřeba
očištěna od spotřeby tepla související
s mimoškolním provozem - tělocvičny, bazény
apod.
Jednotka:
MWh/žáka
Frekvence zjišťování dat: 1x ročně
TISK
i