Strategický ukazatel
4.1.1 Podíly studentů dle jednotlivých vzdělávacích drah
Téma: Vzdělávání a výchova
Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Poskytovatel ukazatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Indikátor mapuje rozložení studentů podle druhu vzdělávací dráhy na jednotlivých vzdělávacích úrovních (úroveň povinné školní docházky, včetně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a konzervatoří; středoškolská úroveň, včetně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a konzervatoří). Příliš brzká selekce žáků může mít negativní dopady na jejich vzdělávací výsledky.
Indikátor mapuje rozložení studentů podle druhu vzdělávací dráhy na jednotlivých vzdělávacích úrovních (úroveň povinné školní docházky, včetně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a konzervatoří; středoškolská úroveň, včetně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií a konzervatoří). Příliš brzká selekce žáků může mít negativní dopady na jejich vzdělávací výsledky.
základní informace
Správce: ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl žáků v jednotlivých vzdělávacích drahách na celkovém počtu žáků na dané vzdělávací úrovni
Podíl žáků v jednotlivých vzdělávacích drahách na celkovém počtu žáků na dané vzdělávací úrovni
Jednotka:
Podíl (v %)
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): 2005–2015
Územní (prostorová) dostupnost dat: kraj
Frekvence zjišťování dat: Ročně
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Dle pohlaví