Strategický ukazatel
4.4.2 Úroveň kompetencí dospělých v mezinárodním srovnání – čtenářská gramotnost
Téma: Vzdělávání a výchova
Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Poskytovatel ukazatele: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Ukazuje podíl dospělých osob podle úrovní čtenářské gramotnosti. Z nízké úrovně čtenářské gramotnosti může vyplývat ohrožení na trhu práce i v životě obecně. Indikátor také přeneseně může vyjadřovat „kvalitu“ vzdělávacího systému v minulosti a také kvalitu dalšího vzdělávání.
Ukazuje podíl dospělých osob podle úrovní čtenářské gramotnosti. Z nízké úrovně čtenářské gramotnosti může vyplývat ohrožení na trhu práce i v životě obecně. Indikátor také přeneseně může vyjadřovat „kvalitu“ vzdělávacího systému v minulosti a také kvalitu dalšího vzdělávání.
základní informace
Správce: ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl osob ve věku 25–64 let podle úrovní čtenářské gramotnosti v rámci mezinárodního testování dospělých (PIAAC) na celkovém počtu osob ve věku 25–64 let
Podíl osob ve věku 25–64 let podle úrovní čtenářské gramotnosti v rámci mezinárodního testování dospělých (PIAAC) na celkovém počtu osob ve věku 25–64 let
Jednotka:
Podíl (v %)
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): Od roku 2011
Frekvence zjišťování dat: Jednou za 10 let
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Dle pohlaví, věkové skupiny