• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Strategický ukazatel

8.1.6 Studenti a absolventi přírodovědných a technických oborů vzdělání na vysokých školách

Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Zabezpečení adekvátní základny lidských zdrojů pro činnosti spojené s výzkumem, vývojem a inovacemi se odvíjí nejen od situace na pracovním trhu, ale také závisí na trendech ve vzdělávání (obzvláště na terciárním stupni). Nezbytným předpokladem pro udržení existujících a nově vybudovaných výzkumných a vývojových kapacit, stejně jako pro rozvoj inovační kapacity firem, je potřeba zajistit dostatečnou nabídku nových vysoce kvalifikovaných lidských zdrojů. Za typické aspiranty vědecko-technických profesí lze považovat vysokoškolské studenty přírodovědných a technických oborů vzdělávání.

základní informace

Správce: Český statistický úřad ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Přírodovědné a technické obory vzdělání jsou vymezeny na základě Mezinárodní klasifikace vzdělávání ISCED-F 2013. Přírodovědné obory odpovídají třídě 05 (Přírodní vědy, matematika a statistika). Technické obory odpovídají třídě 07 (technika, výroba a stavebnictví).
Jednotka:
Fyzické osoby; podíl na celkovém počtu studentů/absolventů vysokých škol daného stupně vzdělávání; podíl na celkové populaci ve věku 20 až 29 let
Časová dostupnost dat (časová řada): Od roku 2001
Mezinárodní porovnatelnost:
Eurostat
Frekvence zjišťování dat: Ročně podle údajů ze systému SIMS
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Podle pohlaví, občanství, oboru a stupně vzdělání
TISK
i