Strategický ukazatel
4.2.2 Platové ohodnocení učitelů
Téma: Vzdělávání a výchova
Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Poskytovatel ukazatele: Český statistický úřad, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Porovnává platy učitelů, kteří ze zákona mají mít bakalářské (pro mateřské školy) nebo magisterské (pro vyšší vzdělávací úrovně) vzdělání, s průměrným platem osob se stejnou úrovní vzdělání. Pokud je podíl nízký, je to jeden z důvodů, proč povolání učitele není atraktivní.
Porovnává platy učitelů, kteří ze zákona mají mít bakalářské (pro mateřské školy) nebo magisterské (pro vyšší vzdělávací úrovně) vzdělání, s průměrným platem osob se stejnou úrovní vzdělání. Pokud je podíl nízký, je to jeden z důvodů, proč povolání učitele není atraktivní.
základní informace
Správce: Český statistický úřad ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl průměrného platového ohodnocení učitelů k průměrnému platovému ohodnocení osoby s vysokoškolským vzděláním
Podíl průměrného platového ohodnocení učitelů k průměrnému platovému ohodnocení osoby s vysokoškolským vzděláním
Jednotka:
Podíl (v %)
Podíl (v %)
Územní (prostorová) dostupnost dat: kraj
Frekvence zjišťování dat: Ročně
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): úroveň vzdělávání podle ISCED