• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Indikátor

Počet žáků na jednoho učitele na základních školách
Number of pupils per teacher at grammar schools
kraj ORP

Poskytovatel indikátoru: Český statistický úřad
(méně je lépe)
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Indikátor se často používá jako obecný ukazatel celkové kvality školy. Jako ryze kvantitativní ukazatel nepostihuje kvalitativní aspekty  vzdělávacího systému – odbornost a pedagogické kompetence učitelů, materiální podmínky pro výuku, vztahy žáci-učitelé ad.

základní informace
i
Každý indikátor v Sadě klíčových indikátorů je popsán informacemi ve shodné struktuře, kterou naleznete ve vzorovém indikátorovém (metodickém) listu ZDE.

Zdroj dat: MOS
Správce: Český statistický úřad
Poznámka ke zdroji dat:
Databáze MOS (ČSÚ). Data:

340510 Zákl.škola s 1.a 2.st.- počet žáků
340570 Zákl.škola - přepočtený počet učitelů na 1.st.
340580 Zákl.škola - přepočtený počet učitelů na 2.st.
Jednotka:
os.
loading
loading


Legenda
V grafu jsou využity statistické míry polohy – kvartily.
Ty rozdělují hodnoty celého souboru (všech obcí či krajů) na čtyři části:
1. pásmo - 25 % nejlepších hodnot (první čtvrtina obcí/krajů)
2. pásmo - 25 % vyšších středních hodnot (druhá nejvyšší čtvrtina)
3. pásmo - 25 % nižších středních hodnot (druhá nejnižší čtvrtina)
4. pásmo - 25 % nejvyšších hodnot (poslední čtvrtina obcí/krajů)
nulové hodnoty
území bez dat
Rok:  2016
Legenda
─ ─ ─ průměr všech ORP (kromě Praha)
loading
TISK
i