Indikátor
Počet žáků na jednoho učitele na základních školách
Number of pupils per teacher at grammar schools
kraj
ORP
Téma: Vzdělávání a výchova
Poskytovatel indikátoru: Český statistický úřad
(méně je lépe)
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Indikátor se často používá jako obecný ukazatel celkové kvality školy. Jako ryze kvantitativní ukazatel nepostihuje kvalitativní aspekty vzdělávacího systému – odbornost a pedagogické kompetence učitelů, materiální podmínky pro výuku, vztahy žáci-učitelé ad.
Indikátor se často používá jako obecný ukazatel celkové kvality školy. Jako ryze kvantitativní ukazatel nepostihuje kvalitativní aspekty vzdělávacího systému – odbornost a pedagogické kompetence učitelů, materiální podmínky pro výuku, vztahy žáci-učitelé ad.
základní informace
i
Každý indikátor v Sadě klíčových indikátorů je popsán informacemi ve shodné struktuře, kterou naleznete ve vzorovém indikátorovém (metodickém) listu ZDE.
Každý indikátor v Sadě klíčových indikátorů je popsán informacemi ve shodné struktuře, kterou naleznete ve vzorovém indikátorovém (metodickém) listu ZDE.


Počet žáků na jednoho učitele na základních školách - ORP - Porovnání v jednotlivých letech
V grafu jsou využity statistické míry polohy – kvartily. Ty rozdělují hodnoty celého souboru (všech obcí či krajů) na čtyři části: |
|
■ | 1. pásmo - 25 % nejlepších hodnot (první čtvrtina obcí/krajů) |
■ | 2. pásmo - 25 % vyšších středních hodnot (druhá nejvyšší čtvrtina) |
■ | 3. pásmo - 25 % nižších středních hodnot (druhá nejnižší čtvrtina) |
■ | 4. pásmo - 25 % nejvyšších hodnot (poslední čtvrtina obcí/krajů) |
■ | nulové hodnoty |
□ | území bez dat |
Rok:
2016
─ ─ ─ | průměr všech ORP (kromě Praha) |
