• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Koncepce rozvoje cestovního ruchu Plzeňského kraje 2014-2020

Zpracovatel/garant: Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu KÚPK

Popis dokumentu: Cílem dokumentu bylo zpracování analýzy současného stavu turismu v Plzeňském kraji a v návaznosti na výsledky analýzy zpracování strategických návrhů zaměřených na rozvoj cestovního ruchu v kraji pro období 2014 – 2020. Dokument také navazuje na již vytvořené strategické plány.
Dokument je rozdělen do dvou částí. První část se zabývá analýzou současného stavu turismu v Plzeňském kraji. V rámci této části byla zpracovaná rámcová analýza nabídky cestovního ruchu v kraji a statistika příjezdového a domácího cestovního ruchu. Následuje analýza institucionálního zajištění řízení a podpory cestovního ruchu. Závěrem první kapitoly jsou kvantifikovány přínosy cestovního ruchu pro ekonomiku Plzeňského kraje, identifikované trendy v oblasti cestovního ruchu a zpracovaná SWOT analýza.
Druhá část - Návrhová - je věnována klíčovému obsahu Koncepce. Jde o definici vize a misí cestovního ruchu v Plzeňském kraji a rámcové návrhy konkrétních produktů cestovního ruchu pro Plzeňský kraj. Pro každý produkt byla vytvořena tzv. produktová karta, která kromě příkladů vybraných atraktivit obsahuje konkrétní kroky v marketingové komunikaci, metodu vyhodnocování zpětné vazby a další. Návrh produktů a produktové karty doplňuje schéma sezónnosti jednotlivých atraktivit a personální náročnost podpory produktu. V závěru dokumentu je představen věcný záměr zákona o podpoře rozvoje cestovního ruchu, který by měl v budoucnu upravovat institucionální zajištění cestovního ruchu


Indikátory v metodickém dokumentu

Koncepce rozvoje cestovního ruchu Plzeňského kraje 2014-2020
Kultura, vzdělávání, zábava
Plzeňský kraj v proměnách historie
Zviditelňovat atraktivity v tisku, rozhlase a sociálních médiích
Motivovat turistická informační centra v jednotlivých městech k vzájemné podpoře, výměně propagačních materiálu a informování o kraji jako o celku
Posílit navigační systém (informační tabule, ukazatele) v rámci kraje a v blízkosti jeho hranic
Zpřehlednění propagace na webu (i pro specifické segmenty turistiky)
Tradiční chutě Plzeňského kraje
Propagovat a rozšířit stávající produkt Pivní stezky o další gastronomické zážitky
Motivovat zaměstnance turistických informačních center, aby vedle hlavních atraktivit cestovního ruchu podávali aktivně také informace o možnostech stravování a prohlídek minipivovarů
Přehledně představit atraktivity ve společné kategorii na webu
Aktivní podpora festivalů a minipivovarů při budování PR prostřednictvím konzultací a pomoci při předávání informací cílovým skupinám
Plzeňský kraj plný zážitků i ponaučení
Motivovat TIC v jednotlivých městech k vzájemné propagaci atraktivit v kraji
Zvážit zavedení turistického pasu (návštěvník má možnosti zakoupit hromadnou vstupenku na atraktivity a má možnosti využívat dopravní služby)
Vyhodnocovat zpětnou vazbu z cestovatelských fór a do vybraných přispívat přímo nebo zásobovat administrátory informacemi
Aktivně zviditelňovat atraktivity v tisku, rozhlase a na sociálních médiích – spojovat potenciální návštěvníky s webovými stránkami a sociálními sítěmi atraktivit
Přehledně představit atraktivity ve společné kategorii na webu
Plzeň – město!
Podpořit místní organizaci ve vývoji a propagaci alternativního průvodce Use-it (http://www.use-it.travel/home)
Vyhodnocovat zpětnou vazbu z cestovatelských fór a do vybraných přispívat přímo nebo zásobovat administrátory informacemi
Aktivně zviditelňovat atraktivity v tisku, rozhlase a na sociálních médiích
Motivovat turistická informační centra v Plzni k propagaci dalších atraktivit v kraji a jejich dobré dostupnosti
Zvážit zavedení turistického pasu (návštěvník má možnosti zakoupit hromadnou vstupenku na atraktivity a má možnosti využívat dopravní služby)
Chodsko
Zpřehlednění propagace na webu (i pro specifické segmenty turistiky)
Aktivní podpora poutí a slavností při budování PR prostřednictvím konzultací a pomoci při předávání informací cílovým skupinám
Vyhodnocovat zpětnou vazbu z cestovatelských fór a do vybraných přispívat přímo nebo zásobovat administrátory informacemi
Příroda, sport, zdraví
Přírodou Plzeňského kraje
Propagace a zpřehlednění vytvořené databáze na oficiálním portálu cestovního ruchu v Plzeňském kraji (důraz na vybrané jazykové verze)
Na propagačním webu upřednostňovat kvalitu nabídky před kvantitou
Motivace administrátorů specializovaných portálů k zařazení atraktivit cestovního ruchu v Plzeňském kraji (portály věnované jednotlivým outdoorovým i tradičnějším sportům – horolezectví, cyklostezky a in-line stezky)
Motivovat turistická informační centra k aktivní propagaci kombinování produktů cestovního ruchu.
Plzeňský kraj v pohybu i odpočinku
Propagace a zpřehlednění vytvořené databáze na oficiálním portálu cestovního ruchu v Plzeňském kraji (důraz na méně textu a přehlednější rozhraní zejména v jiných jazykových verzích)
Ve spolupráci se sportovními areály propagovat mezi školami možnosti pobytových zájezdů a škol v přírodě
Motivace administrátorů specializovaných portálů k zařazení atraktivit cestovního ruchu v Plzeňském kraji (portály věnované wellness, lyžování, vodáctví ad.)
Motivovat turistická informační centra k aktivní propagaci kombinování produktů cestovního ruchu
Business & MICE
Business turismus
Revize přehledu stávající nabídky konferenčních a business služeb v kraji na stránkách Pilsen Convention Bureau (konferenční centra a další prostory, relevantní ubytovací zařízení, gastronomické služby a další)
Zviditelňování webových stránek Pilsen Convention Bureau a aktivní oslovování firem
Příprava konkrétních produktů / balíčků – doplňkový a doprovodný program ke konferencím
Organizace a účast na workshopech, fam-tripech, press tripech apod.
TISK
i