• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Strategický ukazatel

2.5.4 Podíl cizinců na celkovém počtu absolventů vysokých škol

Využito v metodickém / strategickém dokumentu:
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Význam indikátoru z hlediska udržitelného rozvoje:
Ukazuje zájem cizích státních příslušníků o studium v ČR. Část z nich v ČR zůstane a začne po absolvování vysoké školy pracovat

základní informace

Správce: ÚŘAD Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Definice a metodika stanovení indikátoru:
Podíl absolventů vysokých škol v daném roce s cizím státním občanstvím na celkovém počtu absolventů vysokých škol v daném roce
Jednotka:
Podíl (v %)
Časová dostupnost dat (časová řada): Od 2001
Mezinárodní porovnatelnost:
Eurostat, OECD (ne úplně přesné, ve vzdělávání je mobilita v terciéru primárně vázána na zemi předchozího vzdělání na úrovni ISCED 3, ne na státní občanství)
Frekvence zjišťování dat: Ročně
Členění indikátoru (podle pohlaví, příjmu, věku atd.): Dle pohlaví, státního občanství, typu studijního programu, oborové skupiny podle ISCED-F 2013
TISK
i