• naše weby..
  • ..
  • .

Mozaika metodik a indikátorů udržitelného rozvoje

Mozaika metodiky a indikátory
udržitelného rozvoje

Metodický dokument

Místní plán inkluze statutárního města Mostu 2017-2022



Indikátory v metodickém dokumentu

Místní plán inkluze statutárního města Mostu 2017-2022
1. Podpora předškolního vzdělávání dětí z cílových skupin
1.1 Podpora a rozvoj činnosti předškolních nízkoprahových zařízení jako neformálního vzdělávání pro děti z cílových skupin
1.2 Podpora komunikace MŠ a předškolních nízkoprahových zařízení v SVL
1.3 Podpora spolupráce s rodinami dětí z CS formou společných akcí
1.4 Poradenství a podpora rodičům při jednání se zástupci vzdělávacích institucí, sociálních a zdravotních služeb
1.5 Aktivní vyhledávání a oslovování rodičů s dětmi, které se předškolního vzdělávání neúčastní
1.6 Realizace dalšího vzdělávání pracovníků MŠ v oblasti podpory proinkluzivních opatření
1.7 Zajištění personální podpory odborných pedagogických a nepedagogických pracovníků pro práci s dětmi z CS projektu, podpora pedagogů a rodičů
1.8 Úprava a rozšíření prostor pro předškolní vzdělávání
2. Podpora školní úspěšnosti cílových skupin žáků včetně podpory oblasti neformálního vzdělávání
2.1 Zajistit prevenci školního neúspěchu pro žáky jím ohrožené a podmínky pro nepatologické trávení volného času spolu s rozvojem klíčových kompetencí mimo prostředí ZŠ a v rodinách formou individuálního a skupinového doučování žáků a příprava na vyučování, a to včetně prázdninového období. Podpora žáků při přechodu ze ZŠ na SŠ a podpora mládeže při návratu do vzdělávacího systému
2.2 Zajistit nepatologické trávení volného času a rozvoj klíčových kompetencí v prostředí ZŠ (mimo vyučování)
2.3 Zvýšení motivace ke vzdělávání a uplatnění na trhu práce u cílových skupin
2.4 Podpůrná personální opatření žáků z CS na školách, tj. zajištění podpůrné pedagogické a nepedagogické práce na školách – pilotní ověření pozic: koordinátor inkluze, školní asistent, sociální pedagog. Podpořit spolupráci rodiny, NNO a školy
2.5 Podpora školních poradenských pracovišť
2.6 Zvýšit odborné kompetence ped. a neped. pracovníků v oblasti podpory proinkluzivních opatření
2.7 Podpořit rodiče ze SVL při zajištění přípravy na vyučování jejich dětí a komunikaci se školou
2.8 Úprava a rozšíření prostor pro vzdělávání, a to včetně mimoškolního vzdělávání a vybavení pomůckami
3. Informování veřejnosti o fungování vzdělávací soustavy s využitím aktivit sítě spolupracujících subjektů v oblasti podpory proinkluzivního přístupu
3.1 Sdílení zkušeností, příklady dobré praxe, výměny zkušeností mezi školami
3.2 Zvýšení informovanosti rodičů žáků z CS o oblasti vzdělávání a jeho významu pro uplatnění na trhu práce
3.3 Zvýšit individuální podporu rodičů při jednání s institucemi ve vazbě na řešení vzdělávacích otázek dětí
3.4 Podpora škol prostřednictvím pozice koordinátora inkluze v oblasti vzdělávání
TISK
i