Doprava a mobilita
Indikátory / Plánování a systémová dopravní řešení v místě a regionu, vč. systému parkování
Spotřeba PHM
Spotřeba PHM
Spotřeba PHM
Plán dopravy/udržitelné mobility (či obdobného strategického dokumentu)
Plán dopravy / udržitelné mobility (či obdobného strategického dokumentu)
Strategie nebo koncepce dopravy/udržitelné mobility (či obdobného strategického dokumentu)
Zavedený systém regulace parkování a dopravy
Zavedený systém regulace parkování a dopravy
Odstranění krizových nehodových míst na regionální silniční síti
Odstranění krizových nehodových míst
Odstranění krizových nehodových míst
Hodnocení Strategického plánu dopravy/udržitelné mobility podle vlivu na ŽP a zdraví
Hodnocení vlivu Strategického plánu dopravy/udržitelné mobility na ŽP a zdraví
Hodnocení Strategického plánu dopravy / udržitelné mobility podle vlivu na ŽP a zdraví
Opatření ke snížení zátěže z dopravy ve vazbě na strategické dokumenty obce.
Opatření ke snížení zátěže z dopravy ve vazbě na strategické dokumenty kraje
Opatření ke snížení zátěže z dopravy ve vazbě na strategické dokumenty městské části
Passenger and freight volumes, by mode of transport
Proportion of population that has convenient access to public transport, by sex, age and persons with disabilities
Kvalita dálničního a železničního napojení metropole na ostatní aglomerace a evropské metropole
Kvalita dálničního a železničního napojení aglomerace na ostatní aglomerace a evropské metropole
čas strávený cestováním (do zaměstnání)
travel time
Celkový počet vozidel na obyvatele
Rozsah oblastí uplatňujících zóny placeného stání
Rozsah oblastí s mýtným systémem
Počet vozidel parkujících na parkovištích P+R
Počet parkovišť P+R
Kapacita parkovišť P+R
Zóna placeného stání
Kapacita parkovišť P+R
Ratio of sidewalk and/or bicycle lanes to roadway miles ČR
Percentage of population living within a half-mile distanceof frequent-service transit stops ČR
Street intersection density ČR
Number of facilities serving vulnerable populations that are within 500 feet of a high traffic roadway
Total vehicles miles travelled
Number of personal automobiles per capita
Number of two-wheel motorized vehicles per capita
Proportion of priority parking spaces at new and existing public facilities designated for older people or people with disabilities
Proportion of older people with a special parking permit for older or disabled drivers who report that designated priority parking spaces are adequately designed and available
Souhrn cest obyvatel automobily
Souhrn cest obyvatel autobusy
Souhrn cest obyvatel kolejovou dopravou
Celkové množství nákladu přepraveného po silnicích na území města
Celkové množství nákladu přepraveného po železnicích na území města
Spotřeba benzínu v motorových vozidlech obecního vozového parku
Spotřeba nafty v motorových vozidlech obecního vozového parku
Spotřeba LPG v motorových vozidlech obecního vozového parku
Spotřeba stlačeného zemního plynu v motorových vozidlech obecního vozového parku
Spotřeba elektřiny v elektromobilech obecního vozového parku
Počet zainteresovaných skupin, s kterými byly diskutovaný potřeby pro zadání
Ukazatel území
Dělba přepravní práce
Intenzita jednotlivých druhů dopravy
Variace intenzit dopravy
Hodinová intenzita dopravy
Kontejnerové překladiště-m2 plochy překladiště
Autobusové nádraží -počet odbavených cestujících za den
Železniční nádraží / železniční stanice osobní dopravy-počet odbavených cestujících za den
Přímým výpočtem intenzity IIAD
Celkový počet cest generovaný daným územím (bez ohledu na druh dopravy) – PCCELK
Počet cest jednotlivých druhů dopravy – PCDP
Počet cest uskutečněných daným dopravním prostředkem
Koeficient dělby přepravní práce
Intenzita individuální automobilové dopravy (voz/den)
Intenzita individuální automobilové dopravy (voz/den)
Počet cest uskutečněných individuální automobilovou dopravou
Koeficient průměrné obsazenosti vozidla
Koeficient intenzity individuální automobilové dopravy na jednotku ukazatele U
Intenzita nákladní dopravy (voz/den)
Koeficient intenzity nákladních vozidel jednotku ukazatele U
koeficient počtu cest na jednoho obyvatele
Průměrná obsazenost vozidla
koeficient počtu cest na 100 m2 prodejní plochy
koeficient počtu cest na 100 m2 kancelářské plochy
Intenzita generované dopravy (voz/den) na 100 m2 kancelářské plochy, administrativa
Počet cest na jednoho studenta, školství
Dělba přepravní práce, školství
Intenzita generované automobilové dopravy, školství
Počet cest na 1 sedadlo, kultura
Počet cest na 1 ha plochy zahrady, kultura
Dělba přepravní práce, kultura
Intenzita generované automobilové dopravy, kultura
Průměrná obsazenost vozidla
Počet cest na 1 místo pro diváky, tělovýchova a sport
Počet cest na 100 m2 hrací plochy, tělovýchova a sport
Počet cest na 1 sjezdovku, 1 km běžeckých tratí, tělovýchova a sport
Dělba přepravní práce, tělovýchova a sport
Intenzita generované automobilové dopravy, tělovýchova a sport
Dělba přepravní práce, zdravotnictví
Intenzita generované automobilové dopravy, zdravotnictví
Počet cest na 1 lůžko, hromadné ubytování
Dělba přepravní práce, hromadné ubytování
Intenzita generované automobilové dopravy, hromadné ubytování
Počet cest na 100 m2 výstavního areálu, veletrhy a výstavnictví
Dělba přepravní práce, veletrhy a výstavnictví
Intenzita generované automobilové dopravy, veletrhy a výstavnictví
Počet cest (bez nákladní dopravy), území průmyslu a výroby
Dělba přepravní práce, území průmyslu a výroby (cesty zaměstnanců)
Intenzita generované automobilové dopravy, území průmyslu a výroby
Intenzita nákladní dopravy na 100 m2 zastavěné plochy (voz/den)
Počet cest (bez nákladní dopravy) na 100 m2 plochy skladu (překladiště), území skladování a logistiky
Dělba přepravní práce, území skladování a logistiky (cesty zaměstnanců)
Intenzita generované automobilové dopravy na 100 m2 plochy skladu, území skladování a logistiky
Koeficient počtu cest na jednotku U, území dopravních zařízení
Koeficient počtu cest na jednoho obyvatele, území dopravních zařízení
Dělba přepravní práce, území dopravních zařízení
Intenzita generované automobilové dopravy na 1 parametr, území dopravních zařízení
Hodinová intenzita dopravy [voz/h]
Denní intenzita dopravy [voz/den]
Podíl hodinové intenzity dopravy (dané hodiny dne) na denní intenzitě dopravy [-]
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – OBCHODNÍ ZAŘÍZENÍ (OV-V) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ADMINISTRATIVA A VEŘEJNÁ SPRÁVA (OV-A) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ŠKOLSTVÍ A VZDĚLÁVÁNÍ (OV-S) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – KULTURA (OV-K) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – TĚLOVÝCHOVA A SPORT (OV-T) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ZDRAVOTNICTVÍ (OV-Z) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – HROMADNÉ UBYTOVÁNÍ (OV-U) - Intenzita
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – VELETRHY A VÝSTAVNICTVÍ (OV-V) - Intenzita
ÚZEMÍ PRŮMYSLU A VÝROBY (P) - Intenzita
ÚZEMÍ SKLADOVÁNÍ A LOGISTIKY (L) - Intenzita
ÚZEMÍ DOPRAVNÍCH ZAŘÍZENÍ (D) - Intenzita
Denní variace intenzit v běžný pracovní den
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – OBCHODNÍ ZAŘÍZENÍ (OV-V) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ADMINISTRATIVA A VEŘEJNÁ SPRÁVA (OV-A) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ŠKOLSTVÍ A VZDĚLÁVÁNÍ (OV-S) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – KULTURA (OV-K) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – TĚLOVÝCHOVA A SPORT (OV-T) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – ZDRAVOTNICTVÍ (OV-Z) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – HROMADNÉ UBYTOVÁNÍ (OV-U) – Variace intenzity
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ – VELETRHY A VÝSTAVNICTVÍ (OV-V) – Variace intenzity
ÚZEMÍ PRŮMYSLU A VÝROBY (P) – Variace intenzity
ÚZEMÍ SKLADOVÁNÍ A LOGISTIKY (L) – Variace intenzity
ÚZEMÍ DOPRAVNÍCH ZAŘÍZENÍ (D) – Variace intenzity
Vzdálenost k nejbližší zastávce veřejné dopravy
Cestovní doba pro každý druh dopravy
Prostorové rozložení cest (vnitřní proudy a proudy ze zdrojových a cílových míst)
Účely cest (domov-práce/škola, volný čas, doprovod další osoby a další)
Dělba přepravní práce (procentuální využití jednotlivých druhů dopravy na celkovém počtu cest), důležitý ukazatel k pochopení mobility
Průměrný počet cest na den a obyvatele; délka cest, cestovní doba, rychlost a jejich vazba
Čas strávený cestami za den na obyvatele (uživatele).
Míra automobilizace (počet vozidel /1000 obyv.);
Míra obsazenosti vozidel (počet osob/vozidlo)
Pro lepší zohlednění dopadů na životní prostředí je dobré znát strukturu vozového parku (stáří vozidla a typ paliva + jeho využívání)
Časová dostupnost městského centra IAD, VD, případně cyklistickou dopravou, vyjádřeno jako průměrný cestovní čas
Průměrná doba dojížďky do zaměstnání, opět členěné na jednotlivé druhy dopravy.
Dopravní bezpečnost
Hladina kriminality a pocit bezpečí
Hluková zátěž v dB na konkrétní městské radiále
Počet vážně zraněných nebo usmrcených chodců na přechodech a cyklistů na přejezdech pro cyklisty
Podíl cestujících na konkrétní lince MHD mezi centrem města a sídlištěm
Emise CO2 emitované jednotlivými druhy dopravy ve sledované lokalitě
Acidifikace (okyselení)
Množství ujetých km jednotlivými druhy dopravy
Struktura vozového parku na měřeném území
Roční průměrná koncentrace NO2
Roční emise SO2
Dny, kdy je znečištění střední nebo vysoké pro relevantní typy imisí z dopravy, především pro PM10 a PM2,5
Počet osob vystavených nadlimitnímu hluku
Rozptylové studie, emisní měřící stanice
Hlukové mapy a hluková měření
Energetická efektivita dopravního sektoru / ekonomiky
Čas strávený v kongescích
Obsazenost vozidel
Struktura vozového parku na měřeném území (typ paliva a spotřeba)
Změna v množství ujetých km motorovou dopravou v oblasti
Čas strávený v kongescích
Obsazenost vozidel
Ztráta nebo zničení historických oblastí / budov
Trvání jednotlivých cest
Délka jednotlivých typů dopravní infrastruktury na plochu
Celkový výstup ekonomiky (HDP a HDP/hlavu)
HDP kraje nebo řešeného území
Reálné změny v dopravních nákladech dopravců
Náklady dopravců
Kongesce - průměrný ztracený čas na vozovce
Zpoždění pěších (na přechodech pro chodce)
Čas strávený na přechodech pro chodce
Dělba přepravní práce
% rezidentů s přístupem k základním službám do 500 m (15 min. chůze)
Nehody s usmrcením a vážně zraněnými, možnost rozdělení do kategorií dle věku, pohlaví atd.
Lehká zranění z dopravních nehod, možnost rozdělení do kategorií dle věku, pohlaví atd
% domácností bez přístupu k autu, které se dostanou do nemocnice HD během a) 30 min; b) 60 min.
% rezidentů spokojených se svou čtvrtí jako místem pro život
Průměrný výkon (km/vozidlo)
Průměrné stáří vozového parku
Obsazenost vozidel
Průměrná spotřeba paliv
Průměrné provozní náklady (Kč/vozokm)
Spolehlivost (zpoždění vůči jízdnímu řádu)
Průměrná rychlost
Hodiny odpracované jedním řidičem
Počty motocyklů, mopedů
Dostupnost mopedu/motocyklu- Počty
Metodické dokumenty / Plánování a systémová dopravní řešení v místě a regionu, vč. systému parkování
Ratings of NACTO-GDCI's Global Street Design Guide (2016)
The Global Designing Cities Initiative (GDCI) is a program of the National Association of City Transportation Officials (NACTO), a non-profi...
Metodika pro přípravu plánů udržitelné mobility měst (2015)
Cílem metodiky je poskytnout dopravním expertům z měst a organizacím věnujícím se dopravnímu plánování aplikovatelný návod přizpůsobený na p...
Zpracovatel/garant: Centrum dopravního výzkumu
Metodika aktivně-cestovního průzkumu (2014)
Cílem metodiky je poskytnout praktický manuál pro úspěšné naplánování a realizaci výběrového šetření zaměřeného na dopravní chování obyvatel...
Zpracovatel/garant: Centrum dopravního výzkumu
Metody prognózy intenzit generované dopravy (2012)
Cílem metodiky je dát k dispozici české odborné veřejnosti jednotnou metodiku pro výpočet prognózy intenzit dopravy generované objekty s vel...