Správa věcí veřejných a územní rozvoj
Indikátory / Výkon veřejné správy vč. metod kvality a CSR
Monitorování a provádění optimalizace veřejných služeb a úřadu
Podíl MAS na monitorování a optimalizaci veřejných služeb vč. projektů pro zlepšení jejich stavu
Monitorování a provádění optimalizace veřejných služeb a úřadu
Monitorování a provádění optimalizace veřejných služeb a úřadu
Provázanost investic, rozpočtu a rozpočtového výhledu na rozvojové dokumenty města
Provázanost investic a rozpočtu MAS a podporovaných investic členů a partnerů na schválené rozvojové dokumenty
Provázanost investic, rozpočtu a rozpočtového výhledu na rozvojové dokumenty kraje. Nastavení systému finanční podpory investic i neinvestičních rozvojových aktivit měst, obcí a jejich svazků, příp. dalších relevantních subjektů na území kraje.
Provázanost investic, rozpočtu a rozpočtového výhledu na rozvojové dokumenty města
Pravidla pro zdravé financování a míry zadlužování
Nálezy z kontrol od řídících orgánů či jiných institucí (finanční správa, policie, správa sociálního zabezpečení, audit povinný, nepovinný, účetní, projektový, apod.)
Pravidla pro zdravé financování a míry zadlužování
Pravidla pro zdravé financování a míry zadlužování
Orientace na občany / zákazníky
Orientace na nastavení vyvážených vztahů k partnerům a dalším zainteresovaným stranám
Orientace na klienty (státní orgány, města, obce a jejich svazky, instituce, podnikatelské subjekty a jejich uskupení, neziskový sektor, občany, apod.)
Orientace na občany / zákazníky
Výkonnost a kvalita
Výkonnost a kvalita
Výkonnost a kvalita
Ekologické chování úřadu a městských organizací, úspory a opatření proti plýtvání
Společensky odpovědné chování kanceláře a orgánů MAS
Společensky odpovědné a environmentálně šetrné chování úřadu a příspěvkových organizací zřizovaných krajem, úspory a opatření proti plýtvání (např. koncept CSR, společné nákupy, zelené úřadování). Motivace ke společensky odpovědnému a environmentálně šetrnému chování měst, obcí, jejich svazků a dalších subjektů na území kraje.
Společensky odpovědné a ekologické chování úřadu a městských organizací, úspory a opatření proti plýtvání
Dosažené výsledky MAS
Veřejná projednávání
Veřejná projednávání, zájmové skupiny
Veřejná projednávání
Veřejná projednávání
Transparentní úřad
Transparentní úřad
Transparentní úřad
Transparentní úřad
Partnerství a synergie
Partnerství a synergie
Partnerství a synergie
Partnerství a synergie
Podíl výkonů vozidel EEV na celkovém objemu dopravního výkonu vozidel v majetku města a jím zřízených organizací.
Podíl výkonů vozidel EEV na celkovém objemu dopravního výkonu vozidel v majetku MAS a jí zřízených organizací
Podíl výkonů vozidel s alternativními pohony na celkovém objemu dopravního výkonu vozidel v majetku kraje a jím zřízených příspěvkových organizací
Podíl výkonů vozidel EEV na celkovém objemu dopravního výkonu vozidel v majetku městské části a jí zřízených organizací
Orientační ekologická stopa
Orientační ekologická stopa
Orientační ekologická stopa
Emise CO2 a energetický management
Emise CO2 a energetický management
Uhlíková stopa zařízení v majetku kraje
Emise CO2 a energetický management
Proportion of cities with a direct participation structure of civil society in urban planning and management that operate regularly and democratically
Amount of United States dollars committed to public-private and civil society partnerships
Čas nutný ke zpracování a platbě daní (Time to prepare and pay taxes)
Dluh sektoru vládních institucí
Strukturální saldo sektoru vládních institucí
Výstupová efektivita veřejných výdajů
Existence standardů dostupnosti veřejných služeb
Počet realizátorů místní Agendy 21
Existující metodická podpora nástrojům pro udržitelný rozvoj municipalit
Četnost využívání řízení kvality v samosprávných úřadech
Počet realizátorů MA21
Soulad koncepčních dokumentů a programů vnějších politik České republiky s přijatými mezinárodními závazky a národními prioritami v oblasti udržitelného rozvoje
Vytvoření metodiky ke koherenci politik pro veřejnou správu a její pilotní aplikace na konkrétní tematické oblasti
Pravidelné vyhodnocení koherence klíčových politik v jednotlivých tematických oblastech
Počet projektů realizovaných správními úřady v oblasti vzdělávání a v oblasti tvorby nových nebo úpravy stávajících vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/strategií vzdělávání
Počet projektů realizovaných územními samosprávnými celky v oblasti vzdělávání zaměstnanců a rozvoje lidských zdrojů
Počet úředníků proškolených v oblasti strategické práce
Počet realizátorů MA21
Počet služebních úřadů využívajících řízení kvality
Počet územních samosprávných celků a obcí využívajících řízení kvality
Institucionální kapacita pro potřeby strategické práce
Nastavení hierarchického systému strategických dokumentů
Podíl/počet strategických dokumentů připravených v souladu s Metodikou přípravy veřejných strategií
Hodnocení dopadů navrhované regulace
Počet evaluací veřejných politik (zpráv, studií či podkladů)
Počet institucí veřejné správy zastoupených na konferenci evaluačních jednotek pořádané evaluační jednotkou Národního orgánu pro koordinaci
Počet záznamů v databázi OECD Observatory of Public Sector Innovation
Počet realizátorů MA21
Zastoupení žen/mužů ve volených orgánech
Zastoupení žen/mužů ve vedoucích pozicích veřejné správy
Efektivita veřejné správy z hlediska jejích klientů
dostupnost služeb
connection to services
hrubý domácí produkt (města)
city product
příjmy města
local government revenue
Smart city policy
Podíl žen z celkového počtu zvolených zastupitelů
Kapitálové výdaje MČ na území MČ
Kapitálové výdaje rozpočtu MČ na 1 obyvatele
Rozpočtové příjmy MČ na 1 obyvatele
Příjmy MČ
Výdaje MČ - rozvoj obce - běžné
Výdaje MČ - rozvoj obce - kapitálové
Výdaje MČ - městská infrastuktura - běžné
Výdaje MČ - městská infrastuktura - kapitálové
Výdaje MČ - doprava - běžné
Výdaje MČ - doprava - kapitálové
Výdaje MČ - školství, mládež a samospráva - běžné
Výdaje MČ - školství, mládež a samospráva - kapitálové
Výdaje MČ - zdravotnictví a sociální oblast - běžné
Výdaje MČ - zdravotnictví a sociální oblast - kapitálové
Výdaje MČ - kultura, sport a cestovní ruch - běžné
Výdaje MČ - kultura, sport a cestovní ruch - kapitálové
Výdaje MČ - bezpečnost - běžné
Výdaje MČ - bezpečnost - kapitálové
Výdaje MČ - hospodářství - běžné
Výdaje MČ - hospodářství - kapitálové
Výdaje MČ - vnitřní správa - běžné
Výdaje MČ - vnitřní správa - kapitálové
Výdaje MČ - pokladní správa - běžné
Výdaje MČ - pokladní správa - kapitálové
Budovy ve správě MČ
Voter participation in last municipal election (as a percentage of eligible voters)
Women as a percentage of total elected to city-level office
Percentage of women employed in the city government workforce
Number of convictions for corruption and/or bribery by city officials per 100 000 population
Number of registered voters as a percentage of the voting age population
Number of police officers per 100 000 population
Metodické dokumenty / Výkon veřejné správy vč. metod kvality a CSR
Metodika přípravy veřejných strategií (2019)
Metodika sjednocuje postup při vytváření strategických dokumentů s cílem zvýšit jejich kvalitu a vzájemnou provázanost, popisuje proces příp...
Gestor: MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ
Metodika optimalizace sběru dat (ve veřejné správě) (2016)
Cílem certifikované metodiky je navržení optimálního systému sběru dat na obcích a krajích
s využitím koordinovaného postupu centrálních or...
Gestor: MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ
Společenská odpovědnost firem (CSR)
Corporate Social Responsibility (CSR)
Dokument shrnuje postup při závádění společensky odpovědného podnikání. CSR má 3 roviny aktivit: ekonomická činnost, sociální rozvoj, ochran...
ISO/IEC 30182 - Model konceptu chytrého města - Pokyny pro vytvoření modelu interoperability dat
ISO/IEC 30182 Smart city concept model — Guidance for establishing a model for data interoperability
Definujícím rysem chytrých měst je schopnost komponent daného systém interoperovat. Norma definuje koncepční model a poskytuje pokyny rozhod...
ISO/TR 37152 Infrastruktry chytrých komunit - Společný rámec pro vývoj a provoz
ISO/TR 37152 Smart community infrastructures – Common framework for development and operation [v přípravě]
Důležitým aspektem inteligentní komunity je integrace infrastruktur jako "systém systémů". Doposud nebylo možné zajistit, aby konz...
Strategický rámec Svazu měst a obcí v oblasti Smart City (2020)
Záměrem Strategického rámce Svazu měst a obcí v oblasti Smart City je vytvoření dobrých podmínek pro obyvatele, kteří v obcích žijí. Při rov...
Zpracovatel/garant: SMO ČR
Posouzení efektivnosti vynaložených veřejných prostředků na zajištění kvality a dostupnosti veřejných kulturních služeb (2022)
Metodika je v prvním plánu určena správním orgánům v resortu kultury, které v rámci státní kulturní politiky zodpovídají za podporu rozvoje ...