Vzdělávání a výchova
Indikátory / Vzdělávání a výchova
Podpora škol a školských zařízení prosazujících VUR nad rámec povinností daných školskými dokumenty
Podpora škol a školských zařízení prosazujících VUR nad rámec povinností daných školskými dokumenty
Podpora škol a školských zařízení prosazujících VUR nad rámec povinností daných školskými dokumenty
Podpora škol a školských zařízení prosazujících VUR nad rámec povinností daných školskými dokumenty
Vyhodnocování a monitoring VUR ve školách a školských zařízeních zřizovaných obcí, případně jiným zřizovatelem.
Vyhodnocování a monitoring VUR ve školách a školských zařízení v území MAS
Monitoring VUR ve školách a školských zařízeních zřizovaných krajem, případně jiným zřizovatelem
Vyhodnocování a monitoring VUR ve školách a školských zařízeních zřizovaných městskou částí, případně jiným zřizovatelem
Podpora energeticky a materiálově úsporného provozu škol
Podpora energeticky a materiálově úsporného provozu škol
Podpora energeticky a materiálově úsporného provozu škol
Podpora sítí učitelů a vychovatelů vzdělávajících v problematice UR.
Podpora sítí učitelů a vychovatelů vzdělávajících v problematice UR.
Podpora sítí učitelů a vychovatelů vzdělávajících v problematice UR
Podpora sítí učitelů a vychovatelů vzdělávajících v problematice UR
Spokojenost obyvatel se vzdělávacími institucemi
Spokojenost obyvatel se vzdělávacími institucemi
Spokojenost obyvatel se vzdělávacími institucemi
Strategické dokumenty obce pro VUR
VUR ve strategii MAS
Strategické dokumenty kraje pro VUR
Strategické dokumenty obce pro VUR
Oslovení všech cílových skupin v rámci VUR
Oslovení všech cílových skupin v rámci VUR
Oslovení všech cílových skupin v rámci VUR
Oslovení všech cílových skupin v rámci VUR
Volně přístupná sportoviště v obci
Volně přístupná sportoviště v městské části
Rovný přístup obyvatel ke vzdělávání
Rovný přístup žáků ke vzdělávání
Rovný přístup obyvatel ke vzdělávání
Rovný přístup obyvatel ke vzdělávání
Proportion of total government spending on essential services (education, health and social protection)
Proportion of children and young people (a) in grades 2/3; (b) at the end of primary; and (c) at the end of lower secondary achieving at least a minimum proficiency level in (i) reading and (ii) mathematics, by sex
Proportion of children under 5 years of age who are developmentally on track in health, learning and psychosocial well-being, by sex
Participation rate in organized learning (one year before the official primary entry age), by sex
Participation rate of youth and adults in formal and non-formal education and training in the previous 12 months, by sex
Proportion of youth and adults with information and communications technology (ICT) skills, by type of skill
Extent to which (i) global citizenship education and (ii) education for sustainable development, including gender equality and human rights, are mainstreamed at all levels in (a) national education policies; (b) curricula; (c) teacher education; and (d) student assessment
Proportion of teachers in (a) pre-primary; (b) primary; (c) lower secondary; and (d) upper secondary education who have received at least the minimum organized teacher training (e.g. pedagogical training) pre-service or in-service required for teaching at the relevant level in a given country
Proportion of youth (aged 15–24 years) not in education, employment or training
Percentage of educational institutions with formal and informal education curricula on sustainable development and lifestyle topics
Number of qualified green patent applications over total
Number of countries that have integrated mitigation, adaptation, impact reduction and early warning into primary, secondary and tertiary curricula
Podíl cizinců na celkovém počtu absolventů vysokých škol
Podíly studentů dle jednotlivých vzdělávacích drah
Studenti vysokých škol dle socioekonomického zázemí
Existence systému kariérního rozvoje učitelů
Platové ohodnocení učitelů
Úroveň dovedností žáků v mezinárodním srovnání – čtenářská gramotnost
Úroveň dovedností žáků v mezinárodním srovnání – numerická gramotnost
Úroveň dovedností žáků v mezinárodním srovnání – přírodovědná gramotnost
Účast dospělé populace na celoživotním vzdělávání v posledních 4 týdnech
Úroveň kompetencí dospělých v mezinárodním srovnání – čtenářská gramotnost
Patentové žádosti podané u Evropského patentového úřadu
Celkové výdaje na výzkum a vývoj (GERD)
Veřejné (státní) rozpočtové výdaje na výzkum a vývoj (GBARD)
Celkový počet osob pracujících ve výzkumu a vývoji
Výzkumní pracovníci s cizím státním občanstvím
Studenti a absolventi přírodovědných a technických oborů vzdělání na vysokých školách
Výdaje na výzkum a vývoj v podnikatelském sektoru (BERD)
Počet projektů realizovaných správními úřady v oblasti vzdělávání a v oblasti tvorby nových nebo úpravy stávajících vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/strategií vzdělávání
Počet projektů realizovaných územními samosprávnými celky v oblasti vzdělávání zaměstnanců a rozvoje lidských zdrojů
Počet úředníků proškolených v oblasti strategické práce
Hodnocení výzkumných organizací
Systematická analýza aktuálního stavu vědění
Osoby pracující ve výzkumu a vývoji
Celkové výdaje na výzkum a vývoj
Gross domestic expenditure on R&D
Early leavers from education and training by sex
Tertiary educational attainment by sex, age group 30-34
dostupnost služeb
connection to services
úroveň gramotnosti
literacy rates
Years in education
Student skills
Educational attainment
Digital literacy
Podíl zaměstnanců výzkumu a vývoje na celkové zaměstnanosti
Podíl osob s vysokoškolským vzděláním
Podíl celkových výdajů na výzkum a vývoj na regionálním HDP
Počet studujících na vysokých školách
Podíl obyvatel s pěší dostupností MŠ do 15 min
Podíl obyvatel s pěší dostupností ZŠ do 15 min
Podíl obyvatel ve věku 0 až 14 let (%)
Kapacita mateřských škol - veřejné
Kapacita mateřských škol - soukromé
Kapacita základních škol - veřejné
Kapacita základních škol - soukromé
Kapacita středního vzdělávání - veřejné
Kapacita středního vzdělávání - soukromé
Velikost věkové skupiny 3-5 let
Velikost věkové skupiny 6-14 let
Velikost věkové skupiny 15-18 let
Vysoké školy
Fakulty vysokých škol
Počet mateřských škol - veřejné
Počet mateřských škol - soukromé
Počet základních škol - veřejné
Počet základních škol - soukromé
Počet středních škol - veřejné
Počet středních škol - soukromé
Kapacita vyššího vzdělávání - veřejné
Kapacita vyššího vzdělávání - soukromé
Kapacita středního vzdělávání všeobecného s maturitou - veřejné
Kapacita středního vzdělávání všeobecného s maturitou - soukromé
Počet zařízení zájmového vzdělávání
Vzdělanostní index
Podíl obyvatel s pěší dostupností MŠ do 15 min
Podíl obyvatel s pěší dostupností ZŠ do 15 min
Youth unemployment rate
Number of new patents per 100 000 population per year
Percentage of female school-aged population enrolled in schools
Percentage of students completing primary education: survival rate
Percentage of students completing secondary education: survival rate
Primary education student/teacher ratio
Percentage of male school-aged population enrolled in schools
Percentage of school-aged population enrolled in schools
Number of higher education degrees per 100 000 population
Financial security (three indicators)
Lifelong learning
Educational attainment
Proportion of older people who enrolled in education or training, either formal or non-formal, in the past year
Proportion of people aged 55–74 years who state that they received education or training in the four weeks preceding the survey
Proportion of older people who report being enrolled in education or training, either formal or non-formal, in the past year
Availability of recreation and learning programmes specifically for seniors (e.g. computer courses, community gardens, crafts, games, exercise classes
Proportion of people aged 55–74 years with upper secondary or tertiary educational attainment
ÚZEMÍ OBČANSKÉHO VYBAVENÍ - ŠKOLSTVÍ A VZDĚLÁVÁNÍ
Zařízení středoškolského vzdělávání (gymnázium, střední škola, střední odborná škola, střední odborné učiliště) - počet studentů / počet učňů
Zařízení terciárního vzdělávání (vysoká škola, vyšší odborná škola) - počet studentů
Vysokoškolská kolej - počet lůžek
Koeficient podlažní plochy území vymezeného pro funkci školství a vzdělávání a daný typ zástavby
Hrubá podlažní plocha budovy resp. celková hrubá podlažní plocha všech budov pro školství a vzdělávání daného typu
Plocha (výměra) území připadající na jedno sedadlo / místo v hledišti (m2)
Metodické dokumenty / Vzdělávání a výchova
Metodika hodnocení udržitelných měst (2017.1)
Metodika přináší podrobný popis evaluace města za pomoci tzv. Auditu udržitelného rozvoje. Audit je zaměřen na 10 základních ...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Metodika hodnocení udržitelných měst - pro města v kategoriích A, B (2019)
V letech 2018-2019 vznikla upravená a rozšířená verze hodnocení udržitelných měst v kategoriích A a B dle Kritérií MA21.
Metodi...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Metodika hodnocení udržitelných městských částí - MČ (2018)
Metodika přináší podrobný popis evaluace městské části nebo městského obvodu za pomoci tzv. Auditu udržitelného rozvoje. Audit je zaměř...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Metodika hodnocení udržitelných malých obcí (2019)
Metodika přináší podrobný popis evaluace malé obce za pomoci tzv. Auditu udržitelného rozvoje. Audit je zaměřen na 10 základn...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Metodika hodnocení udržitelných krajů (2020)
Metodika přináší podrobný popis evaluace kraje za pomoci tzv. Auditu udržitelného rozvoje. Audit je zaměřen na 10 základních ...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Metodika hodnocení udržitelných místních akční skupin - MAS (2019)
Metodika přináší podrobný popis evaluace místní akční skupiny (MAS) za pomoci tzv. Auditu udržitelného rozvoje. Audit je zaměřen na 10 zákla...
Zpracovatel/garant: Univerzita Karlova - COŽP
Globální indikátorový rámec pro Cíle udržitelného rozvoje Agendy 2030 - SDGs (2017)
Global indicator framework for the SDGs and targets of the 2030 Agenda for Sustainable Development (2017)
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs) představují mezinárodní rozvojové cíle, které byly projednány na konferenci OSN v Rio de Janeiru v r. 2012 ...
Strategický rámec Česká republika 2030 (2017)
Strategic Framework Czech Republic 2030 (2017)
Česká republika 2030 je strategickým rámcem, který udává směr, jímž by se rozvoj naší země a společnosti měl vydat v příštích desetiletích. ...
Gestor: MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Evropa 2020 / Europe 2020 (2010)
Strategie Evropa 2020 předkládá tři vzájemně se posilující priority: – Inteligentní růst: rozvíjet ekonomiku založenou na znalostech a inova...
Gestor: EVROPSKÁ UNIE / European Union
Program OSN pro lidská sídla (HABITAT)
UN-Habitat - United Nations Human Settlements Programme
Posláním Programu OSN „Habitat“ je podpora rozvoje společensky a ekologicky udržitelných lidských sídel a dosažení přiměřeného bydlení pro v...
OECD Index lepšího života
OECD Better Life Index
Metodika hodnotí kvalitu života lidí v 35 zemích OECD a 6 partnerských zemích. Předkládá nejnovější důkazy z 50 ukazatelů, které pokrývají s...
ÚAP Praha: Indikátory udržitelnosti rozvoje (2014)
Vyhodnocení vyváženosti vztahu mezi pilíři udržitelného rozvoje je uvažováno v kontextu veřejného zájmu na příznivém životním prostředí, hos...
Gestor: hlavní město PRAHA
ÚAP Praha a městské části: Statistické údaje (2016)
Územně analytické podklady (ÚAP) hlavního města Prahy slouží jako zdroj při plánování rozvoje území, včetně přípravy územního plánu měs...
Gestor: hlavní město PRAHA
ÚAP Praha: Katalog městských částí (2016)
Základní informace o městských částech hl. m. Prahy. Aplikace Katalog MČ prezentuje různá témata pomocí číselných hodnot a grafů v jednotné ...
Gestor: hlavní město PRAHA
ISO 37101:2016 - Udržitelný rozvoj komunit - Systém řízení pro udržitelný rozvoj - Požadavky s návodem k použití
ISO 37101:2016 - Sustainable development in communities - Management system for sustainable development - Requirements with guidance for use
ISO 37101:2016 stanovuje požadavky na systém řízení udržitelného rozvoje v komunitách a městech za použití holistického přístupu. Cílem ISO ...
ISO 37120: Udržitelný rozvoj komunit - ukazatele pro městské služby a kvalitu života
ISO 37120 Sustainable development of communities — Indicators for city services and quality of life
ISO 37120:2014 definuje a zavádí metodiky pro využití souboru ukazatelů pro řízení a měření výkonnosti městských služeb a kvality života. Vy...